داوطلبان با داشتن چه شرایطی می توانند از سهمیه 25 درصد ایثارگران استفاده کنند ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از آزمون های پر متقاضی کشور که برای چندین ارگان برگزار می شود ، آزمون استخدامی می باشد. به جرات می توان گفت که اکثر داوطلبان و ظرفیت این آزمون به آموزش و پرورش تعلق دارد. معمولا فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، علاقه بسیار زیادی به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ دارند تا از این طریق وارد شغل معلمی شوند . 

بدون شک اغلب داوطلبان مطلع سهمیه هایی سبب تاثیرگذاری بر روی نتایج آزمون آن ها می شود اگاه هستند، لیکن ممکن است برخی از داوطلبان از همه سهمیه های موجود و اثر بخش بر روی کارنامه کنکور اطلاعی نداشته باشند.

سهمیه های موثرآزمون استخدامی آموزش و پرورش

می توان گفت دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی پذیرش وی مقداری راحت تر خواهد شد. در واقع سهمیه های ذکر شده جزو سهمیه های خاص محسوب می شوند که این سهمیه مستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابی خواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت.

لازم است بگوییم که ۲۵ درصد جذب نیرو به ایثارگران ، ۵ درصد نیز به رزمندگانی اختصاص می یابد که ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان می باشد.در این مقاله درباره سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش صحبت خواهد شد.

 

انواع سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تعداد کثیری از داوطلبان این آزمون ، دارای سهمیه هایی می باشند که این سهمیه های موثر (بر اساس قوانین تصویب شده از سوی مراجع مربوطه) در هنگام ثبت نام و در فرم پیش نویس مربوط به آن باید وارد شود. از جمله سهمیه ها و امتیازات این آزمون برای داوطلبین واجد شرایط می توان به : امتیاز داوطلبان بومی ، سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین اشاره کرد.

 

مشمولین سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که قبلا ذکر کردیم ،داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام  وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطه به ثبت برسانند. در ادامه به مشمولین سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

ایثارگران سهمیه ۵ درصد :

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
۱. رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۲. همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۳. فرزندان آزادگان در اسارت کمتر از ۱ سال

۴. فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.





:: برچسب‌ها: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: